OpenFileDialog
Класа OpenFileDialog
из именског простора System.Windows.Forms
служи за приказ стандардног дијалога за отварање фајлова.
Ову класу, односно њена својства и методе можемо користити на више начина. Најједноставнији начин је да поставимо контролу openFileDialog
из Toolbox-а и подесимо њена својства у Solution Explorer-у, као у Задатку 1.
Задатак 1
Креирајте Windows Desktop апликацију која приказује садржај учитаног текстуалног фајла.
На форму ћемо поставити једно дугме, један текст бокс и контролу openFileDialog1
.
Прво ћемо унети следећа својства контроле openFileDialog1
:
- Title:
Otvori tekstualni fajl
- DefaultExt:
txt
- Filter:
Tekstualni fajlovi (.txt)|*.txt
- InitialDirectory:
%userprofile%\Documents
Након тога ћемо унети код догађаја за клик на дугме (не заборавите да укључите System.IO у заглављу јер радимо са фајловима):
using System;
using System.IO;
using System.Windows.Forms;
namespace openFileDialogProgram
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (openFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
textBox1.Text = File.ReadAllText(openFileDialog1.FileName);
}
}
}
Сва својства контроле која смо уносили у Solution Explorer-у могли смо унети и у коду програма:
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
openFileDialog1.InitialDirectory = @"%userprofile%\Documents";
openFileDialog1.Title = "Otvori tekstualni fajl";
openFileDialog1.DefaultExt = "txt";
openFileDialog1.Filter = "Tekstualni fajlovi (.txt)|*.txt";
if (openFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
textBox1.Text = File.ReadAllText(openFileDialog1.FileName);
}
Контролу openFileDialog1
могли смо такође креирати директно у коду програма:
OpenFileDialog openFileDialog1 = new OpenFileDialog();
SaveFileDialog
Класа SaveFileDialog
из именског простора System.Windows.Forms
служи за приказ стандардног дијалога за чување фајлова.
Задатак 2
Проширите претходну Windows Desktop апликацију са опцијом за чување садржаја текст бокса у фајл.
На форму ћемо поставити још једно дугме “Sačuvaj kao…”. Унесимо код за догађај за клик на то дугме:
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
saveFileDialog1.InitialDirectory = @"%userprofile%\Documents";
saveFileDialog1.Title = "Sačuvaj tekstualni fajl";
saveFileDialog1.DefaultExt = "txt";
saveFileDialog1.Filter = "Tekstualni fajlovi (.txt)|*.txt";
if (saveFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
File.WriteAllText(saveFileDialog1.FileName, textBox1.Text);
}
FontDialog и ColorDialog
private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
fontDialog1.ShowDialog();
textBox1.Font = fontDialog1.Font;
}
private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
colorDialog1.ShowDialog();
textBox1.BackColor = colorDialog1.Color;
}